XM571 (Carrier, Utility, F-T, Articulated)

XM571 bylo experimentální pásové vozidlo pro přepravu nákladu. Za část, ve které seděl řidič a posádka bylo možné připojit jeden nebo dva vleky. Motor Chevrolet Convair byl v části s řidičem, vlek (nebo dva vleky) byl poháněný přes pružnou hřídel. Kloubové spojení umožňovalo pohyb o 30° na každou stranu. XM571 byl postaven aby mohl překonávat různý terén - sníh, písek, bláto, bažiny, ve vodě mohl plavat rychlostí 3 km/h. Uvezl asi 1 000 kg nákladu.

XM571 byl výrobek firmy Canadair, tovární označení bylo CL-91. Vyrobeno bylo 63 strojů, 57 jich odebrala americká armáda, po dvou kusech kanadská a britská armáda, zbylé dva stroje se používaly jako zkušební.

XM571
 
Základní technické údaje:
Délka.........................................? m
Šířka.........................................? m
Výška........................................? m
Max. rychlost..............................50 km/h
Max. rychlost ve vodě..................3 km/h
Dojezd.......................................? km
Hmotnost...................................2 772 kg
  
Motor:
zážehový 6-válec Chevrolet Convair
Výkon motoru.............................48,5 kW
Posádka.....................................?
  
Výzbroj: -

 


XM571 na silnici č.1, pravděpodobně ve III CTZ, 1968-69.

XM571 u 9th Infantry Division, Dong Tam, pravděpodobně 2.polovina roku 1968.