M577 (Carrier, Command Post, Light, Full-Tracked)

M577 bylo vyvíjené jako lehké pásové velitelské vozidlo. Vyrábět se začalo koncem roku 1962. M577 patřil do rodiny M113, od které se nejvíce odlišoval zvýšenou částí pro posádku. Vnitřní prostor měl na výšku 1,9 metru, většina lidí v něm mohla vzpřímeně stát. Přední část, kde byl řidič a motor, byla stejná jako u M113. Zatímco M113 měl jednu nádrž na 300 litrů, M577 nesl dvě nádrže po 227 litrech, umístěné po stranách "velitelského" oddělení, kde zároveň plnily funkci podpěr rozkládacích stolků - pracovních desek. Kromě stolků byla zvýšená část transportéru vybavena topením, držákem na pušky, vnitřním osvětlením, které zahrnovalo osm normálních světel a dvě modré "bojovky" užívané při zatemnění. Na pravé straně bylo místo pro mapovou tabuli. Radiostanice bylo možné umístit do polic. U velitelského a komunikačního centra se počítalo se zvýšenou spotřebou elektrické energie, M577 byl pro tento případ vybaven pomocným generátorem, umístěným venku vedle poklopu řidiče. Generátor se dal sundat a použít i na zemi, součástí byl 15 metrů dlouhý propojovací kabel. Nad zadním vstupem byl srolovaný stan, který bylo možné rozvinout, připnout k zadní části vozidla a získat tak další pracovní prostor.
Na podzim 1964 se začala vyrábět verze M577A1 s dieselovým motorem General Motors 6V53.

Transportér M577 (M577A1) se u jednotek používal jako velitelské stanoviště, komunikační centrum, centrum řízení dělostřelecké palby nebo ambulance (polní obvaziště).

M577A2*
 
Základní technické údaje:
Délka.........................................4,9 m
Šířka.........................................2,7 m
Výška........................................2,7 m
Max. rychlost..............................64 km/h
Max. rychlost ve vodě..................5,8 km/h
Dojezd.......................................600 km
Svislá překážka...........................0,6 m
Příkop........................................1,7 m
Hmotnost...................................11 450 kg
  
Motor:
vodou chlazený vznětový 6-válec GM 6V53
Výkon motoru.............................160 kW
Posádka.....................................5
  
Výzbroj: -
  
* Údaje platí pro verzi M577A2, která vznikla
až v roce 1979, ale poháněl ji stejný motor
jako verzi M577A1.

 


Minimálně dva, ale spíš tři (poslední mimo záběr) M577A1 propojené stany tvoří velitelské a komunikační centrum na FSB Hampton, 1969.

Centrum řízení dělostřelecké palby (Fire Direction Center - FDC). Baterie C, 2.praporu 35.dělostřeleckého pluku, která podporovala australské vojáky na FSB Horseshoe, 1968.

Australský M577 jako předsunuté komunikační centrum, 104th Signal Squadron.

M577 v roli polní ambulance u 4.pěší divize.