M170 (Truck, Ambulance, Front Line,1/4 ton, 4x4)
M170 byla prodloužená verze jeepu M38A1, užívaná nejčastěji jako polní ambulance. Ale existovalo i další využití, třeba jako radiovůz nebo jen pro převoz vojáků (USMC). Proti M38A1 byl rozvor prodloužen o půl metru, model měl také tužší odpružení. M170 mohl převážet 3 ležící pacienty, nebo 6 sedících. M38A1 měl rezervní kolo umístěné vzadu, ale to by komplikovalo manipulaci s nosítky. Proto byla u M170 rezerva umístěna na straně spolujezdce před zadním kolem, ale uvnitř, v prostoru pro posádku. Na této straně bylo také nezvykle dlouhé "probrání" karosérie, ulehčující nastupování. I když ve skutečnosti toto probrání z větší části "blokovala" právě rezerva.
Mezi lety 1953-63 bylo vyrobeno pro ozbrojené síly 4 155 vozidel. V roce 1955 se začala vyrábět mírně odlišná verze pro civilní trh s označením CJ-6. Viditelnou odlišností civilní verze bylo právě umístění rezervy a zmizelo i dlouhé "probrání" na straně spolujezdce.
M170 | |
Základní technické údaje: | |
Délka......................................... | 3,9 m |
Šířka......................................... | 1,5 m |
Výška........................................ | 2,0 m |
Max. rychlost.............................. | 88 km/h |
Dojezd....................................... | 482 km |
Hmotnost................................... | 1 706 kg |
Motor: 4-válec Willys MD | |
Výkon motoru............................. | 50 kW |
Posádka..................................... | 2 |
Výzbroj: - |
Mariňácké M170, u vozu v popředí je vidět rezerva umístěná uvnitř vozidla.
Další M170, podle značení na nárazníku by se mělo jednat o vůz náležející k velitelské rotě 1.praporu 26.pěšího pluku, 1.pěší divize.
Prodloužená verze u USAF, navíc v atraktivním kabátku neptunů AP-2H od VAH-21.