M170 (Truck, Ambulance, Front Line,1/4 ton, 4x4)

M170 byla prodloužená verze jeepu M38A1, užívaná nejčastěji jako polní ambulance. Ale existovalo i další využití, třeba jako radiovůz nebo jen pro převoz vojáků (USMC). Proti M38A1 byl rozvor prodloužen o půl metru, model měl také tužší odpružení. M170 mohl převážet 3 ležící pacienty, nebo 6 sedících. M38A1 měl rezervní kolo umístěné vzadu, ale to by komplikovalo manipulaci s nosítky. Proto byla u M170 rezerva umístěna na straně spolujezdce před zadním kolem, ale uvnitř, v prostoru pro posádku. Na této straně bylo také nezvykle dlouhé "probrání" karosérie, ulehčující nastupování. I když ve skutečnosti toto probrání z větší části "blokovala" právě rezerva.

Mezi lety 1953-63 bylo vyrobeno pro ozbrojené síly 4 155 vozidel. V roce 1955 se začala vyrábět mírně odlišná verze pro civilní trh s označením CJ-6. Viditelnou odlišností civilní verze bylo právě umístění rezervy a zmizelo i dlouhé "probrání" na straně spolujezdce.

M170
 
Základní technické údaje:
Délka.........................................3,9 m
Šířka.........................................1,5 m
Výška........................................2,0 m
Max. rychlost..............................88 km/h
Dojezd.......................................482 km
Hmotnost...................................1 706 kg
  
Motor:
4-válec Willys MD
Výkon motoru.............................50 kW
Posádka.....................................2
  
Výzbroj: -

 


Mariňácké M170, u vozu v popředí je vidět rezerva umístěná uvnitř vozidla.

Další M170, podle značení na nárazníku by se mělo jednat o vůz náležející k velitelské rotě 1.praporu 26.pěšího pluku, 1.pěší divize.

Prodloužená verze u USAF, navíc v atraktivním kabátku neptunů AP-2H od VAH-21.