M123 (Truck, Tractor, 10-ton, 6x6)
M123 byl tahač pro vlečení nákladu o hmotnosti 50 tun. Obvykle se jednalo o bojovou i nebojovou techniku, přepravovanou na návěsu. Například tanky. Firma Mack ho začala vyrábět v polovině 50.let. Původní M123 poháněl benzínový osmiválec LeRoi T-H844 V8. Všechny další verze měly dieselový osmivílec Cummins P1525 V8-300 a od sebe se lišily počtem zadních navijáků, které sloužily k případnému natažení nákladu na návěs. Ve Vietnamu patrně nejvíce jezdila verze M123A1C, která se vyráběla v letech 1965-69. Dieselové verze se daly rozpoznat podle sání motoru, které vystupovalo na pravé straně motorové kapoty. M123 vzhledem připomínal M35 i M54, protože byl vybaven standardní kabinou řidiče užívanou pro vojenské nákladní vozy. Proti "dvouapůltunám" i větším "pětitunám" byl mnohem mohutnější.
M123A1C | |
Základní technické údaje: | |
Délka......................................... | 7,3 m |
Šířka......................................... | ? m |
Výška........................................ | ? m |
Max. rychlost.............................. | ? km/h |
Dojezd....................................... | ? km |
Hmotnost................................... | ? kg |
Motor: dieselový 8-válec Cummins P1525 V8-300 | |
Výkon motoru............................. | 82 kW |
Posádka..................................... | 5 |
Výzbroj: - |
M123A1C převáží buldozery s radlicí "Rome Plow". Buldozery patří 984th Engineer Company. Tahače i buldozery spadají pod 62nd Engineer Battalion (Land Clearing). Duben 1970.
Porovnání velikosti sklápěcí "pětituny" M51 a tahače M123A1C.
Jeden ze dvou M123A1C zapůjčený Australanům. Tahač má úmyslně odstraněné dveře, byla to rozšířená australská vychytávka jak rychle opustit vozidlo při střelbě.