M106A1 (Carrier, Self-Propelled, F-T, Mortar, 4.2-inch)
M106 bylo obrněné vozidlo z rodiny M113
vyzbrojené minometem ráže 107 mm pro poskytování nepřímé palebné podpory. Byl to
vlastně samohybný minomet, jehož obsluha byla chráněna pancířem transportéru.
Minomet byl umístěn v zadní části korby, která byla vybavena dvoukřídlým poklopem,
kterým minomet střílel ven. Na boku transportéru bylo přepravováno ložiště pro
použití minometu mimo vozidlo.
Základní verzi M106 poháněl benzínový osmiválec Chrysler 75M, verzi M106A1,
která se začala vyrábět v roce 1964, dieselový šestiválec Detroit Diesel 6V53.
Vzhledem k tomu, že armáda přešla od benzínových motorů k dieselovým je pravděpodobné,
že ve Vietnamu jezdila verze M106A1.
M106A1 | |
Základní technické údaje: | |
Délka......................................... | 4,9 m |
Šířka......................................... | 2,8 m |
Výška........................................ | 2,5 m |
Max. rychlost.............................. | 64 km/h |
Max. rychlost ve vodě.................. | 6 km/h |
Dojezd....................................... | 480 km |
Svislá překážka........................... | 0,6 m |
Příkop........................................ | 1,7 m |
Hmotnost................................... | 12 210 kg |
Motor: vznětový 6-válec Detroit Diesel 6V53 | |
Výkon motoru............................. | 160 kW |
Posádka..................................... | 6 |
Výzbroj: 1x minomet M30 ráže 107 mm 1x kulomet M2HB ráže 12,7 mm |
M106, 11th Armored Cavalry Regiment, Xuan Loc, 1967.
M106, 2-22 Inf, 25th Infantry Division, 1968.
Umístění minometu v transportéru. F Troop, 11th ACR.
M106 v akci během operace Toledo. Company D, 16th Armor, 173rd Airborne Brigade. Srpen 1966.