Kenworth Model 552

Asi nejužitečnější informace o tomto vozidle lze nalézt v knize US Military Wheeled Vehicle, kterou sepsal Fred W. Crimson. Podle něj se tento typ dostal k armádě vlastně omylem. Asi 30 nákladních Kenworth 552 bylo vyrobeno v polovině 60.let pro Saudskou Arábii. Z obchodu nakonec sešlo, ale protože výrobu financovala vláda, skončily náklaďáky u armády a následně byly poslány do Vietnamu, kde je měla provozovat 24th TC a později 592nd TC.

V knize je Model 552 vyobrazen jako valník, ovšem na těch několika málo fotkách z Vietnamu je vidět vždy tahač. Pokud jde o jednotky, jediné fotky pocházejí od 84th Engineer Battalion (Construction). Osobně pochybuji o tom, že by 84th Eng Bn provozoval všech 30 "pět-pět-dvojek", ohledně přiřazení k jednotkám má pravdu možná kniha i fotografie.

Původně měly tyto "saudsko-arabské" 552 zabudovaný benzínový motor Rolls-Royce, ale armáda místo něj nechala vestavět dieselový Cummins NH 220. Zajímavostí byly původní pneumatiky. Protože se počítalo s pohybem po písku, byl Kenworth 552 vybaven širokými pneumatikami, stejné se používaly na letadle C-46 Commando. Na tahačích ve Vietnamu jsou vidět i tyto původní pneumatiky, tak i běžné automobilové pneumatiky.

Kenworth Model 552
 
Základní technické údaje:
Délka.........................................9,1 m ?
Šířka.........................................? m
Výška........................................? m
Max. rychlost..............................? km/h
Dojezd.......................................215 km
Hmotnost...................................? kg
  
Motor:
vznětový 6-válec Cummins NH 220
Výkon motoru.............................164 kW
Posádka.....................................?
  
Výzbroj: -


Kenworth 552 pojmenovaný Big Moe III s původními širokými pneumatikami.

Kenworth 552 s běžnými automobilovými pneumatikami. Na obou fotografiích je vidět označení praporu - 84th Engineer Battalion. Označení vozu je pravděpodobně HQ49, jedná se nejspíš o stejný vůz.

Kenworth 552 poblíž An Khe v roce 1967.