International ACCO 6x6 (Truck, Cargo, 5Ton, GS, W/Winch, F1)
Australský pětitunový International ACCO 6x6 vznikl dalším vývojem z dvounápravových International ACCO 4x4. Prototyp byl postaven už v roce 1958, ale prvních 390 kusů bylo objednaných až v roce 1966. International 6x6 byl v podstatě prodloužená verze Mk.4 se zesíleným podvozkem a další osou. Ložná plocha byla posunuta vzad a za kabinou tak vznikl prostor pro odkládací schránky.
Třínápravový International ACCO bývá někdy označovaný jako Mk.5, ale armáda používala označení F1 pro valník, F2 pro sklápěč a F5 pro vyprošťovací vůz. Nákladní vůz nesl označení jako pětitunový, ve skutečnosti to znamenalo, že mohl uvést 4,5 tuny v terénu a necelých 7 tun na silnici. Pro přepravu osob bylo možné vybavit valník lavicemi, které se daly umístit buď podél postranic, nebo doprostřed ložné plochy a vojáci pak seděli zády k sobě. Valník i sklápěč bylo možné krýt plachtou.
Kromě základních verzí (valník, sklápěč, vyprošťovací) se vyráběly a ve Vietnamu jezdily i cisterny na vodu a palivo, mixer (míchačka) nebo popelářské na svoz odpadků.
International ACCO F1 | |
Základní technické údaje: | |
Délka......................................... | 6,9 m |
Šířka......................................... | 2,4 m |
Výška (kabiny)............................. | 2,6 m |
Výška (s plachtou)........................ | 3,0 m |
Max. rychlost.............................. | 96 km/h |
Dojezd....................................... | 480 km |
Hmotnost................................... | 6 780 kg |
Motor: 6-válec International 6-283 | |
Výkon motoru............................. | 111 kW |
Posádka..................................... | 2+16 |
Výzbroj: - |
Truck, Cargo, 5Ton, GS, W/Winch, F1. Vůz vpravo má uprostřed korby lavice pro přepravu vojáků.
Truck, Dump, 5Ton, 5CU YD, GS, W/Winch, F2
International F1 jako cisterna na palivo. Ve skutečnosti je to nejspíš obyčejný valník bez postranic, na kterém je cisterna z amerického M49.
International F1 s cisternou na vodu. Vedle stojí LeTourneau Westinghouse LW18 upravený jako cisterna na vodu.
Vůz na svážení odpadků.
Uprostřed je International 6x6 jako mixér pro přepravu betonu.