Pásky udrží i samotný tření, guma gumu nepustí. Fígl je v tom, neproříznout díru na pásky kolmo na podrážku, ale zešikma. Pásky se dobře protahujou špičatym dřívkem, který na opačnym konci, než je špička, nařízneš (jakoby do vidlice) - do zářezu zastrčíš konec pásku a protlačíš a následně protáhneš skrz díru, jako když špikuješ maso špikovací jehlou (a jde to až překvapivě snadno).
Na podrážky se hodí starý chemlonky ze škodovek apod., který nemaj dráty, a docela dobře to jde i z širších gum na motorku. Jste-li na pochybách, koukněte se na bok pneumatiky, kde je napsaný složení kordu (obvykle něco jako "Tread 2 plies nylon 4 plies rayon, sidewall 4 plies nylon") - pokud tam není "steel", je guma bez drátů a s trochou námahy jdou ostrym nožem podrážky vyřezat. Z gum s ocelovym kordem jdou podrážky udělat taky, ale musí se to řezat flexou a z toho je neuvěřitelnej bordel a smrad, krom toho obnaženej kord začne rezivět.
Nevýhodou je, že takhle udělaný podrážky jsou prohnutý a ne rovný, a navíc (pokud nejsou z jó sjetejch gum) jsou relativně těžký - z náklaďákovejch gum by byly už skoro k nenošení. V reálu se to dělalo dost často tak, že se ze sjetejch guma z náklaďáku odřezal (sloupnul) běhoun, guma se pak rozřízla a stejně tak se sloupnul i vnitřek - jde to třeba takhle:
http://www.youtube.com/watch?v=HGzwonIEiFg, a použít se dají i bočnice, když jsou z dost velký pneumatiky.
Mimochodem, na youtube je docela dost videonávodů, jak se to dělá, hledejte "tire sandals" apod.