|
Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata
Autor |
Zpráva |
Witus
|
Předmět příspěvku: Napsal: 08 dub 2008, 10:55 |
|
|
Master Sergeant |
Registrován: 07 dub 2008, 09:11 Příspěvky: 90 Bydliště: Prágl
|
Pode mne pokud s tim pilot neletel nejak uplne naschval nesmyslne, nebo nedoslo k ustreleni stabilizacniho rotoru, tak se stacilo drzel, pac zbytek obstarala fyzika. Jak jednoduche. Kdyz letis v helikoptere, mas jeji rychlost a smer. Nevim co by se muselo stat aby "naklad" zmenil smer nebo rychlost oproti helikoptere tak rapidne ze by doslo k opusteni paluby.
PS: mam pocit, ze na fotkach vyrniku, pokud je detail zevnitr, jsou videt naky poutadla na tech sedackach v "nakladovym prostoru".
_________________ toho času bezpartajní... 'cause orders are clear: Crush'em to win the war...
|
|
Nahoru |
|
|
Arnie
|
Předmět příspěvku: Napsal: 08 dub 2008, 12:57 |
|
|
Colonel |
|
Registrován: 07 dub 2008, 14:14 Příspěvky: 698 Bydliště: Prágl
|
No podle toho co vím, tak s příchodem Bellu byly navrženy sedátka a u nich byl bezpečnostní pás (něco jako nosítka s pásy). Bohužel vojáci kteří byli transportováni se většinou na tyto sedátka se svou bagáží nevešli a byli v mašině tak jak se zrovna vešli (o nějakém poutání už nemohla být řeč). Postupem času i s příchodem dalších verzí Bellu se osvědčilo pro jednoduché naložení a vyložení vojáků tyto sedátka neinstalovat a tudíš nebylo se ani k čemu poutat. Jedině že by se využily transportní úchyty pro náklad, ale to by bylo asi škrábání ucha přes hlavu. Proto se většina přepravovaných jednotek prostě naládovala do slicka na zem jak se zrovna vešli a mohly se přidržovat pomocných popruhů, které byly za sedadly a na zadní stěně u motoru. Jak psal Witus, za letu prostě fungovala fyzika a menší otřesy se daly zvládnout přidržením za nějaký ten popruh či pouto. Jiná situace byla u slicků velení a kontroly kdy jednoduše oblečení velitelé řídili chod věcí a tyto sedátka využívali i s připoutáním. Zde bych uvedl jako přirovnání jízdy automobilem bez nutného používání bezpečnostních pásů. Někdo se připnul a někdo ne.
Podobná situace byla i u Shithooků, kde ale sedátka (tady spíš lavice) zůstávaly.
Když už jsme u té fyziky, četl jsem jednu příhodu lurpů, kdy byly nouzově evakuováni pomocí kobry, kdy si prostě nastoupili na lyžiny a přidržovali se křidélka. I tak to šlo a bez pásů
|
|
Nahoru |
|
|
sunshine
|
Předmět příspěvku: Napsal: 08 dub 2008, 14:54 |
|
|
Lieutenant Colonel |
|
Registrován: 07 dub 2008, 07:48 Příspěvky: 616 Bydliště: RVN/FRG
|
jednoznačne hlasuju za "pásy nebrat" - uz pro to ,ze sedacky casto byly vyhozeny ktom ujeste Arniem zminovanou bagaz, se kterou se nedalo sednout na sedadlo natozpak se pripoutat...taky se casto cestovalo tak, ze z kazde strany vlitli do hueyho tri blatoslapove, sedli si na podlahu s nohama klaticima se venku a uz se letelo - insertion a extraction musely probihat bleskem pri tom nebyl cas na nejake štelováni a pitriskárny.
jinak stačí si poradne pročist Lovce a tam se odpovědi krásně dobéřete...
_________________ SSG PALMER, PETER V. 2D GANG BRAVO RED WARRIORS
|
|
Nahoru |
|
|
J.R.Ryan
|
Předmět příspěvku: Re: Přeprava Napsal: 27 srp 2008, 10:46 |
|
|
Staff Sergeant |
|
Registrován: 14 bře 2008, 12:30 Příspěvky: 56 Bydliště: okolí Českých Budějovic
|
Piloti pási měli určitě. Příloha:
instruments.jpg [ 22.45 KiB | Zobrazeno 11089 krát ]
Podle mě bylo poutání naprosto zbytečné, nutné bylo jen v případě přepravy raněných vojáku.Když si představym že bych chtěl vyskočit při výsadku a vedle mě byli připoutaný 3 mrtvý těla přez který bych se neprosekal a tím pádem by mě taky dostaly.... ne ne nepřipoutal bych se to je podle mě v určitých případech spíš sebevražda.
_________________ United States Marines Corps Cpl.J.R.Scofield SEMPER FI DO OR DIE
|
|
Nahoru |
|
|
sunshine
|
Předmět příspěvku: Re: Přeprava Napsal: 27 srp 2008, 15:20 |
|
|
Lieutenant Colonel |
|
Registrován: 07 dub 2008, 07:48 Příspěvky: 616 Bydliště: RVN/FRG
|
...což o to já bych se zase připoutal já sem srágora ale o mě nejde nýbrž o to jak to bylo v reálu ,čehož sme se opětně společnými silami a vědomosti dobrali v minulých dílech této taškařice na pokračování. další věc když by brali třeba dva lidi na nějaký postrk v rámci ash and trash tak to by se k těm sedačkám asi přikurtovali zvláště pokud by to byli REMF či nějací pytlíci z high brass
jinak pokud došlo k tej nehodě resp. sestřelu tak ten vergl mohl začít tak házet, že půlka těch blátošlapů mohla se vyházet ještě před samotným nárazem...
_________________ SSG PALMER, PETER V. 2D GANG BRAVO RED WARRIORS
|
|
Nahoru |
|
|
Tecko 1/9 Cav
|
Předmět příspěvku: Re: Přeprava Napsal: 27 srp 2008, 16:48 |
|
|
Warrant Officer |
Registrován: 13 bře 2008, 17:06 Příspěvky: 173 Bydliště: Camp Evans, I.CTZ
|
sunshine píše: ...což o to já bych se zase připoutal já sem srágora ale o mě nejde nýbrž o to jak to bylo v reálu ,čehož sme se opětně společnými silami a vědomosti dobrali v minulých dílech této taškařice na pokračování. další věc když by brali třeba dva lidi na nějaký postrk v rámci ash and trash tak to by se k těm sedačkám asi přikurtovali zvláště pokud by to byli REMF či nějací pytlíci z high brass
jinak pokud došlo k tej nehodě resp. sestřelu tak ten vergl mohl začít tak házet, že půlka těch blátošlapů mohla se vyházet ještě před samotným nárazem... ano k vyhození mohlo v klidu dojít,protože ve chvíli kdy přestal fungovat vyrovnávací rotor,vrtulník se začal točit podel osy hlavního rotoru a na všechny uvnitř začala působit odstředivá síla...je to dobře vidět v Black Hawk Down když sundaj ten první vrtulník..
|
|
Nahoru |
|
|
charlie_LRRP
|
Předmět příspěvku: Re: Přeprava Napsal: 02 zář 2008, 09:44 |
|
|
Warrant Officer |
|
Registrován: 01 dub 2008, 13:40 Příspěvky: 162 Bydliště: Dvur Kralove nad Labem
|
Piloti se rozhodne poutali a duvod je uplne jednoduchej, opet je odpoved ve fyzice.. pokud doslo z jakehokoliv duvodu k nepredvidanemu manevru vrtulniku / napr turbulence, vybuch v okoli helikoptery, nebo treba jen potlaceni do klesani / vzdycky to ovlivni vsechny na palube v ramci odstredive sily. Vsichni na palube to elimunuji pridrzenim, krome pilotu, ti se drzi kniplu, takze vysledkem pri pohybu dopredu by bylo ze zaroven potlaci celym telem knipl do klesani a tim by celou situaci vyrazne zhorsili, v podstate by to mohlo dojit tak daleko, ze by nebyli schopni ridit. Nebo v pripade zasahu vyrovnavaciho rototu, jsou oni jedini, kteri muzou zachranit zivot ostatnim / kdyz budou mit kliku a nejak s tim pristanou / kdyby vypadli z kabiny, zadna dalsi nadeje uz by nebyla. Proto potrebovali aby jejich telo bylo vzdy na stejnem miste, tzn v sedacce... a v te je udrzeli jen pasy.
_________________ your 6 is my 12..
SSG. Charles "Charlie" Carpenter Co.E/51st Inf. - LRP 23rd "Americal" ID
|
|
Nahoru |
|
|
gravedigger
|
Předmět příspěvku: Re: Přeprava Napsal: 10 zář 2008, 12:17 |
|
|
Sergeant First Class |
Registrován: 05 črc 2008, 21:33 Příspěvky: 80
|
Sedačky pilotů byli zvlášť upravený aby tlumili náraz při dopadu. Střelci seděli na obyčejných plátěných lavicích na kovovej konstrukci. Střelci měli vesty kterejma byli připoutaný k trupu. (Teď mluvim o Huyech, Black hawky sem nepleťce,tam je to jinak)
_________________ Mess with the best, die like the rest
|
|
Nahoru |
|
|
sunshine
|
Předmět příspěvku: Re: Přeprava Napsal: 15 zář 2008, 09:26 |
|
|
Lieutenant Colonel |
|
Registrován: 07 dub 2008, 07:48 Příspěvky: 616 Bydliště: RVN/FRG
|
grave:"vesty, kterýma byli připoutáni k trupu"? můžeš to nějak konkretizovat jak to má fungovat, já si to nedkážu představit,...díky
_________________ SSG PALMER, PETER V. 2D GANG BRAVO RED WARRIORS
|
|
Nahoru |
|
|
HorNayMSF
|
Předmět příspěvku: Re: Přeprava Napsal: 15 zář 2008, 20:24 |
|
|
Staff Sergeant |
Registrován: 23 čer 2008, 19:14 Příspěvky: 52 Bydliště: Jihlava
|
Zřejmě myslí takovej popruh (měl zvláštní slangové označení ,ale nemohu si zrovna vzpomenout) ,kterej byl jednim koncem zahaklej v podlaze za takové oko a na druhém byl přicvaklý doorgunner ,kterému to umožňovalo až 200 stupňový rozhled kolem vrtulníku (na jeho boku) a i přímo pod vrtulník. Bylo to velmi často používáno s kombinací s kuřecím brněním (ono když v tý rychlosti někoho šlehne pěkná větvička tak to nejni nic příjemnýho) Dost se o tom zmiňují v Lovci-zabijáci (zatím jediné NAMové čtivo co vlastním takže to už znám odpředu dozadu a nazpátek ) Jeden doorgunner ,který tento způsob používal se také zmiňoval že se více bál těch větví ,než nepřátelsé střelby kterou dokázal účinně potlačit z M60. Další výhodou bylo že měl obě ruce volné... Takže shrnutí : doorgunner měl jednu nohu na lyži a vlastně i půlkou těla čouhal ven a zároveň byl připoután k vrtulníku - prý velice oblíbeno (ani se nedivím u těch bláznů z 1.jízdní ,konkrétně 1.squadrona 9.kavalérie se snad ani není čemu divit) Pokud i můj výklad stojí za houby tak doporučuji přečíst tuto knihu.
|
|
Nahoru |
|
|
Tecko 1/9 Cav
|
Předmět příspěvku: Re: Přeprava Napsal: 15 zář 2008, 21:22 |
|
|
Warrant Officer |
Registrován: 13 bře 2008, 17:06 Příspěvky: 173 Bydliště: Camp Evans, I.CTZ
|
HorNayMSF:nenavážej se do 1/9... ..jinak to co ty popisuješ tak je tzv. ,, opičí popruh'' popisuje ho i Tom Smith ve Snadnym Cíly...ale ten se používal hlavně u pátraču méně pak u transportních ,,Slicků'' a bitevních ,, Hogů'' kde byla většinou M-60 přidělaná ke konstrukci mixeru na speciálním podstavci...
|
|
Nahoru |
|
|
HorNayMSF
|
Předmět příspěvku: Re: Přeprava Napsal: 16 zář 2008, 07:43 |
|
|
Staff Sergeant |
Registrován: 23 čer 2008, 19:14 Příspěvky: 52 Bydliště: Jihlava
|
Jó přesně to jsem myslel ... K tomu navážení - po přečtení té knihy spíš než pocit sou to šílenci převládal pocit úcty... Modří zrovna lehkej život neměli a co teprve ti pátrači .
|
|
Nahoru |
|
|
sunshine
|
Předmět příspěvku: Re: Přeprava Napsal: 17 zář 2008, 12:35 |
|
|
Lieutenant Colonel |
|
Registrován: 07 dub 2008, 07:48 Příspěvky: 616 Bydliště: RVN/FRG
|
esůli grave myslí opičí popruh tak už sem doma, přesto díky za rozvláčné vysvětlování...
_________________ SSG PALMER, PETER V. 2D GANG BRAVO RED WARRIORS
|
|
Nahoru |
|
|
MONGOL
|
Předmět příspěvku: Re: Přeprava Napsal: 06 říj 2008, 16:30 |
|
|
Master Sergeant |
|
Registrován: 21 črc 2008, 14:12 Příspěvky: 113 Bydliště: Onanistán
|
No já si myslím že se nepoutali. Mám to z osobních poznatků z lítání v Mi-8, při zatáčení je v mírný rychlosti je tam i tak dost odstředivky, takže se udržíš na místě bez jakýchkoliv problémů a nemusíš se kurtovat. Samozřejmě asi něco jiného bude sedět ve dveřích za kulometem a zem mít hluboko pod sebou, ale pokud tam sedíš na prdeli jako obyč vojcl, tak sedíš na zemi jako přibytej...
_________________ PH1 Jeremy J. Beggar USN SEAL Team Two, Det. Alpha, 7th Platoon Vrchlabí
|
|
Nahoru |
|
|
gravedigger
|
Předmět příspěvku: Re: Přeprava Napsal: 13 říj 2008, 19:13 |
|
|
Sergeant First Class |
Registrován: 05 črc 2008, 21:33 Příspěvky: 80
|
Ano, myslel jsem opičí popruh, je ale přidělanej k vestě. Myslim že jí dokonce maj v řipský.
_________________ Mess with the best, die like the rest
|
|
Nahoru |
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete přikládat soubory v tomto fóru
|
|
|