![]() |
|
HH-53B Vyhledávací a záchranná verze pro USAF. Motory T64-GE-3 o výkonu 2 297 kW. Záchranná verze měla nástavec pro doplňování paliva za letu, závěsníky pro přídavné palivové nádrže, pancéřování některých důležitých částí, naviják na pravé straně trupu a avioniku pro lety za každého počasí. Výzbroj tvořily tři rotační kulomety ráže 7,62 mm. Vyrobeno 8 kusů. První kusy obdrželo USAF v létě 1967. Později byly přestavěny na standart HH-53C
HH-53B jsou rozpoznatelné podle vzpěr, které vedou od trupu k závěsníkům pro přídavné nádrže. Verze B měla větší přídavné nádrže (2 470 l), ale ten rozdíl není na pohled až tak moc velký.
![]() |
HH-53 tankuje na Laosem. Protože není znám datum, mohlo by se jednat o HH-53B nebo o HH-53B přestavěný na standart HH-53C. |
![]() |
Opět buď HH-53B nebo HH-53B přestavěný na standart HH-53C, Udorn, 1970. Na fotografi jsou dobře vidět vzpěry držáku přídavných nádrží. |
HH-53C byla vylepšená verze modelu HH-53B. Vrtulník dostal výkonnější motory T64-GE-7 (2 927 kW), lepší vybavení pro komunikaci se zachraňovanými letci. Verze C měla menší přídavné nádrže (1 710 l) a nainstalován byl hák pro zavěšení nákladu. Vyrobeno bylo 44 kusů a k jednotkám se dostaly v létě 1968.
![]() |
HH-53C v Da Nangu, 1970. |
![]() |
Sikorski HH-53C nad džunglí. |