Sikorsky HH-53 Super Jolly Green Giant
Téma obsahuje: verze HH-53BHH-53C.

 

HH-53C

Základní technické údaje:

    
 Průměr nos. rotoru.........................? m
 Průměr vyr. rotoru..........................? m
 Délka trupu...................................20,5 m
 Výška..........................................7,6 m
 Max. rychlost................................315 km/h
 Cestovní rychlost...........................278 km/h
 Dostup.........................................? m
 Dolet...........................................869 km
 Hmotnost: 
 Prázdná.......................................10 691kg
 Max. vzletová...............................19 051 kg
    
 Motor: turbohřídelový General Electric T64-GE-7
 Výkon motoru................................2 927 kW
 Počet motorů................................2
    
 
 Sikorsky HH-53B Super Jolly Green Giant

HH-53B   Vyhledávací a záchranná verze pro USAF. Motory T64-GE-3 o výkonu 2 297 kW. Záchranná verze měla nástavec pro doplňování paliva za letu, závěsníky pro přídavné palivové nádrže, pancéřování některých důležitých částí, naviják na pravé straně trupu a avioniku pro lety za každého počasí. Výzbroj tvořily tři rotační kulomety ráže 7,62 mm. Vyrobeno 8 kusů. První kusy obdrželo USAF v létě 1967. Později byly přestavěny na standart HH-53C

HH-53B jsou rozpoznatelné podle vzpěr, které vedou od trupu k závěsníkům pro přídavné nádrže. Verze B měla větší přídavné nádrže (2 470 l), ale ten rozdíl není na pohled až tak moc velký.

HH-53 tankuje na Laosem. Protože není znám datum, mohlo by se jednat o HH-53B nebo o HH-53B přestavěný na standart HH-53C.
 
Opět buď HH-53B nebo HH-53B přestavěný na standart HH-53C, Udorn, 1970.
Na fotografi jsou dobře vidět vzpěry držáku přídavných nádrží.

 
 Sikorsky HH-53C Super Jolly Green Giant

HH-53C  byla vylepšená verze modelu HH-53B. Vrtulník dostal výkonnější motory T64-GE-7 (2 927 kW), lepší vybavení pro komunikaci se zachraňovanými letci. Verze C měla menší přídavné nádrže (1 710 l) a nainstalován byl hák pro zavěšení nákladu. Vyrobeno bylo 44 kusů a k jednotkám se dostaly v létě 1968.

HH-53C v Da Nangu, 1970.
 
Sikorski HH-53C nad džunglí.