XM571 (Carrier, Utility, F-T, Articulated)

XM571 bylo experimentální pásové vozidlo pro přepravu nákladu. Za část, ve které seděl řidič a posádka bylo možné připojit jeden nebo dva vleky. Motor Chevrolet Convair byl v části s řidičem, vlek (nebo dva vleky) byl poháněný přes pružnou hřídel. Kloubové spojení umožnovalo pohyb o 30° na každou stranu. XM571 byl postaven aby mohl překonávat různý terén - sníh, písek, bláto, bažiny, ve vodě mohl plavat rychlostí 3 km/h. Uvezl asi 1 000 kg nákladu.

XM571 byl výrobek firmy Canadair, tovární označení bylo CL-91. Vyrobeno bylo 63 strojů, 57 jich odebrala americká armáda, po dvou kusech kanadská a britská armáda, zbylé dva stroje se používaly jako zkušební.

 

XM571

Základní technické údaje:

    
 Délka..........................................? m
 Šířka..........................................? m
 Výška.........................................? m
 Max. rychlost...............................50 km/h
 Max. rychlost ve vodě...................3 km/h
 Dojezd........................................? km
 Svislá překážka.............................? m
 Příkop.........................................? m
 Hmotnost ...................................2 772 kg
    
 Motor: ážehový 6-válec Chevrolet Convair
 Výkon motoru...............................48,5 kW
 Posádka......................................?
    
  Výzbroj: -

XM571 na silnici č.1, pravděpodobně ve III CTZ, 1968-69.
 
XM571 u 9th Infantry Division, Dong Tam, pravděpodobně 2.polovina roku 1968.