M37 (Truck, Cargo, 3/4 ton, 4x4)

M37 byl nákladní automobil s pohonem 4x4 určený pro náklad o hmotnosti 750 kg. Uvezl 680 kg v terénu, 900 kg na silnici. Vycházel z druhoválečných modelů Dodge WC-51 a WC-52, které také nahradil. Vyrábět se začal v roce 1951. V roce 1958 se začal vyrábět vylepšený model s označením M37B1. U této verze byly odstraněny některé drobné nedostatky, přepracován elektrický systém. Nejsnadněji rozpoznatelná je podle rezervního kola umístěného na dveřích řidiče. U starší verze M37 byla rezerva uvnitř nákladního prostoru, na zadní stěně kabiny. M37B1 se vyráběl do roku 1968, vyrobeno bylo 43 600 vozů (a další 63 000 původních M37).

M37B1 mohl přepravovat náklad i osoby, v nákladním prostory byly sklopné lavice. Některé vozy byly vybaveny navijákem. Kabina měla plátěnou střechu, nákladní prostor bylo možné chránit plachtou.
M37B1 byl ve Vietnamu velmi rozšířený, podobně jako M151A1 MUTT byl snad součástí většiny jednotek.

Kromě základního provedení M37 existovaly i jiné modely jako velitelský M42 nebo údržbový M201. Zcela jistě ve Vietnamu jezdily ambulance M43B1, malý sklápěč XM708 a pojízdná dílna, což bylo šasí M56C se skříní Devey CMU-5.

 

M37B1

Základní technické údaje:

    
 Délka..........................................4,7* m
 Šířka..........................................1,8 m
 Výška.........................................2,2 m
 Max. rychlost...............................88 km/h
 Dojezd........................................360 km
 Hmotnost ...................................2 580 kg**
    
 Motor: zážehový 6-válec Dodge T245
 Výkon motoru...............................58 kW
 Posádka......................................1
    
  Výzbroj: -

* Délka platí pro M37B1 bez navijáku.
M37B1 s navijákem byl cca o 0,1 m delší.
** Hmotnost platí pro M37B1 bez navijáku.
M37B1 s navijákem byl cca o 105 kg těžší.

Ve Vietnamu jezdila převážně novější verze M37B1, ale zahlédnout se dala i původní verze M37, jako zde u 121st Aviation Company. Tento snímek pochází sice z přelomu let 1963-64, ale i po roce 1965 se dala původní M37 zahlédnout. Je ale možné, že jen u určitých jednotek, jako byly "vrtulníkáři".
 
M37B1 poblíž Phu Cat.
 
Tento M37B1 provozovali v roce 1967 pěšáci z roty A, 1.praporu 12.pluku, 4.pěší divize.
 
Vozy baterie C, 2-94 Arty během přesunu z Da Nang do Camp Carrol v roce 1966. První M37B1 je vybavený navijákem. Tyto M37 nesly doplňující označení w/w (with winch), kdežto M37 bez navijáku wo/w (without winch).
 
Navijákem vybavený M37B1 veze mariňáky B Battery, 1-12 Artillery Regiment. V protisměru je míjí armádná LARC V.
Okolí China Beach, 1965-66.
 
S kulometem vyzbrojeným M37B1 jezdili v roce 1968 ženisté 84.ženijního praporu.