M170 (Truck, Ambulance, Front Line,1/4 ton, 4x4)

M170 byla prodloužená verze jeepu M38A1, užívaná nejčastěji jako polní ambulance. Ale existovalo i další využití, třeba jako radiovůz nebo jen pro převoz vojáků (USMC). Proti M38A1 byl rozvor prodloužen o půl metru, model měl také tužší odpružení. M170 mohl převážet 3 ležící pacienty, nebo 6 sedících. M38A1 měl rezervní kolo umístěné vzadu, ale to by komplikovalo manipulaci s nosítky. Proto byla u M170 rezerva umístěna na straně spolujezdce před zadním kolem, ale uvnitř, v prostoru pro posádku. Na této straně bylo také nezvykle dlouhé "probrání" karosérie, ulehčující nastupování. I když ve skutečnosti toto probrání z větší části "blokovala" právě rezerva.

Mezi lety 1953-63 bylo vyrobeno pro ozbrojené síly 4 155 vozidel. V roce 1955 se začala vyrábět mírně odlišná verze pro civilní trh s označením CJ-6. Viditelnou odlišností civilní verze bylo právě umístění rezervy a zmizelo i dlouhé "probrání" na straně spolujezdce.

 

M170

Základní technické údaje:

    
 Délka..........................................3.9 m
 Šířka..........................................1,5 m
 Výška.........................................2,0 m
 Max. rychlost...............................88 km/h
 Dojezd........................................482 km
 Hmotnost ...................................1 706 kg
    
 Motor: 4-válec Willys MD
 Výkon motoru...............................50 kW
 Posádka......................................2
    
  Výzbroj: -

Mariňácké M170, u vozu v popředí je vidět rezerva umístěná uvnitř vozidla.
 
Další M170, podle značení na nárazníku by se mělo jednat o vůz náležející k velitelské rotě 1.praporu 26.pěšího pluku, 1.pěší divize.
 
Prodloužená verze u USAF, navíc v atraktivním kabátku neptunů AP-2H od VAH-21.