M123 (Truck, Tractor, 10-ton, 6x6)

M123 byl tahač pro vlečení nákladu o hmotnosti 50 tun. Obvykle se jednalo o bojovou i nebojovou techniku, přepravovanou na návěsu. Například tanky. Firma Mack ho začala vyrábět v polovině 50.let. Původní M123 poháněl benzínový osmiválec LeRoi T-H844 V8. Všechny další verze měly dieselový osmivílec Cummins P1525 V8-300 a od sebe se lišily počtem zadních navijáků, které sloužily k případnému natažení nákladu na návěs. Ve Vietnamu patrně nejvíce jezdila verze M123A1C, která se vyráběla v letech 1965-69. Dieselové verze se daly rozpoznat podle sání motoru, které vystupovalo na pravé straně motorové kapoty. M123 vzhledem připomínal M35 i M54, protože byl vybaven standarní kabinou řidiče uživanou pro vojenské nákladní vozy. Proti "dvouapůltunám" i větším "pětitunám" byl mnohem mohutnější.

 

M123A1C

Základní technické údaje:

    
 Délka..........................................7,3 m
 Šířka.......................................... m
 Výška......................................... m
 Max. rychlost............................... km/h
 Dojezd........................................ km
 Hmotnost ................................... kg
    
 Motor: dieselový 8-válec Cummins P1525 V8-300
 Výkon motoru............................... kW
 Posádka......................................2
    
  Výzbroj

M123A1C převáží buldozery s radlicí "Rome Plow". Buldozery patří 984th Engineer Company. Tahače i buldozery spadají pod 62nd Engineer Battalion (Land Clearing). Duben 1970.
 
Porovnání velikosti sklápěcí "pětituny" M51 a tahače M123A1C.
 
Jeden ze dvou M123A1C zapůjčený Australanům. Tahač má úmyslně odstraněné dveře, byla to rozšířená australská vychytávka jak rychle opustit vozidlo při střelbě.