International ACCO 6x6 (Truck, Cargo, 5Ton, GS, W/Winch, F1)

Australský pětitunový International ACCO 6x6 vznikl dalším vývojem z dvounápravových International ACCO 4x4. Prototyp byl postaven už v roce 1958, ale prvních 390 kusů bylo objednaných až v roce 1966. International 6x6 byl v podstatě prodloužená verze Mk.4 se zesíleným podvozkem a další osou. Ložná plocha byla posunuta vzad a za kabinou tak vznikl prostor pro odkládací schránky.

Třínápravový International ACCO bývá někdy označovaný jako Mk.5, ale armáda používala označení F1 pro valník, F2 pro sklápěč a F5 pro vyprošťovací vůz. Nákladní vůz nesl označení jako pětitunový, ve skutečnosti to znamenalo, že mohl uvést 4,5 tuny v terénu a necelých 7 tun na silnici. Pro přepravu osob bylo možné vybavit valník lavicemi, které se daly umístit buď podél postranic, nebo doprostřed ložné plochy a vojáci pak seděli zády k sobě. Valník i sklápěč bylo možné krýt plachtou.

Kromě základních verzí (valník, sklápěč, vyprošťovací) se vyráběly a ve Vietnamu jezdily i cisterny na vodu a palivo, mixer (míchačka) nebo popelářské na svoz odpadků.

 

International ACCO F1

Základní technické údaje:

    
 Délka..........................................6,9 m
 Šířka..........................................2,4 m
 Výška (kabiny).............................2,6 m
 Výška (s plachtou)........................3,0 m
 Max. rychlost...............................96 km/h
 Dojezd........................................480 km
 Hmotnost ...................................6 780 kg
    
 Motor: 6-válec International 6-283
 Výkon motoru...............................111 kW
 Posádka......................................2+16
    
  Výzbroj

Truck, Cargo, 5Ton, GS, W/Winch, F1. Vůz vpravo má uprostřed korby lavice pro přepravu vojáků.
 
Truck, Dump, 5Ton, 5CU YD, GS, W/Winch, F2
 
International F1 jako cisterna na palivo. Ve skutečnosti je to nejspíš obyčejný valník bez postranic, na kterém je cisterna z amerického M49.
 
International F1 s cisternou na vodu. Vedle stojí LeTourneau Westinghouse LW18 upravený jako cisterna na vodu.
Vůz na svážení odpadků.
 
Uprostřed je International 6x6 jako mixér pro přepravu betonu.