International ACCO 4x4 (Truck, Cargo, 2,5 TON, GS, 4x4, No1., Mk.3)

Na počátku 50.let chtěla australská vláda obměnit armádní vozový park, který většinou pocházel z 2.světové války. Zároveň také chtěla, aby co nejvíce výroby bylo provedeno v Austrálii. Dohodla se s americkým International Harvester Company, který v Austrálii montoval americké nákladní vozy. Australané měli svou představu o nákladním vozu pro armádu, prováděli v tomto směru i vlastní vývoj. IHC měl nejvíce potíží splnit požadavky australské armády ohledně kabiny. Australané přišli s vlastním návrhem trambusové kabiny, v názvu vozidla se proto někdy objevují písmena ACCO - Australian "C" Line Cab Over (existovala také AACO - Australian "A" Line Cab Over). I když armáda nikdy označení ACCO nepoužívala. V druhé polovině 50.let se vyráběly první dva modely nákladních aut (Mk.1 a Mk.2).

Ve Vietnamu jezdily až následující modely. V roce 1963 se začal vyrábět třetí model Mk.3, oficiální označení TRUCK, CARGO, 2,5 TON, GS, 4x4, No1., Mk.3 (písmena GS = General Support). Objednávku z konce roku 1962 na 600 vozů následovala v září 1963 objednávka na dalších 650 vozů.
Model Mk.3 měl mírně přepracovanou kabinu. Výroba probíhala v továrně International Harvester Company v Dandenong ve státě Victoria.

V roce 1968 se začala vyrábět verze Mk.4. Kontrakt byl uzavřen na 610 kusů, které byly vyrobeny do roku 1971. Od předchozí verze Mk.3 se lišil krytem motoru, který byl stejně jako u verzí 6x6 vyroben z plechu, kdežto u verze Mk.3 byl laminátový.

 

International ACCO Mk.3

Základní technické údaje:

    
 Délka..........................................6,2 m
 Šířka..........................................2,4 m
 Výška.........................................2,5 m
 Max. rychlost............................... km/h
 Dojezd........................................ km
 Hmotnost ................................... kg
    
 Motor:
 Výkon motoru...............................110 kW
 Posádka......................................2
    
  Výzbroj

International Mk.3, 1968.
 
Skříňový International Mk.3, používaný třeba jako pojízdná dílna či radiovůz.
 
Dvounápravová cisterna na vodu International Mk.3.
 
Většinou se píše, že ve Vietnamu jezdila pouze verze Mk.3. Ale na tomto obrázku z roku 1971 je dvounápravový vůz s novým typem motorové kapoty, mělo by se tedy jednat o International Mk.4 (vůz vzadu). Třetí náprava by sice mohla být mimo záběr, ale verze 6x6 měly za kabinou schránku na nářadí a mezi nápravami dvě nádrže - stačí porovnat s vozem v popředí.