Grumman OV-1 Mohawk
Téma obsahuje: verze OV-1AOV-1BOV-1C.

OV-1  Dvoumotorový dvoumístný pozorovací a průzkumný letoun. Vyrobeno 375 kusů všech verzí.

 

OV-1C

Základní technické údaje:

    
 Rozpětí..........................................12,81 m
 Délka.............................................12,50 m
 Výška............................................3,8 m
 Max. rychlost..................................496 km/h
 Dostup...........................................9 150 m
 Dolet.............................................2 140 km
 Hmotnost: 
 Prázdná.........................................4 704 kg
 Max. vzletová.................................6 958 kg
    
 Motor: T53-L-15
 Výkon motoru..................................858 kW
 Počet motorů..................................2
    
  Výzbroj: -
 
 Grumman OV-1A Mohawk

OV-1A  - základní pozorovací / fotografická verze, vybavená fotografickým systémem KS-61 pro pořizování snímků v rozsahu 360°. Tento systém byl doplněn panoramatickou kamerou KA-60 umístěnou v přední části trupu. Letoun mohl provádět pozorování ve dne i v noci, vzlétat mohl i z nezpevněných ploch. Turbovrtulové motory T53-L-3 o výkonu 749 kW.

OV-1A #59-2615, 225th Aviation Company (Aerial Surveillance), 1969.

 
 Grumman OV-1B Mohawk

OV-1B  - tato verze měla v "kanoi" pod trupem umístěný AN/APS-94, radar s bočním vyzařováním (SLAR), doplněný systémem KS-61. Dále měla ve výbavě navigační systém APN-129 Doppler, spolupracující s AN/APS-94. Rozpětí bylo zvětšeno na 14,6 m. Motory T53-L-7 o výkonu 857 kW.

Mohawk OV-1B, 73rd Aviation Company (Aerial Surveillance), 1966.

 

 
 Grumman OV-1C Mohawk

OV-1C  - systém KS-61 doplněný detektorem AN/AAS-14 s inračerveným senzorem.

OV-1C #66-18893, 225th Aviation Company (Aerial Surveillance), 1970-71.

Mohawky působily ve Vietnamu od září 1962. Tehdy se jednalo o ozbrojenou verzi JOV-1, patřící jednotce 23.SWAD z Nha Trang. Další jednotky s OV-1 přišly do Vietnamu po "incidentu v Tonkinském zálivu". Mohawky často prováděly průzkumné lety nad deltou Mekongu nebo podél pobřeží. Nelétaly ovšem pouze nad Vietnamem, ale i nad Kambodžou a Laosem - operace "Tiger Hound" nebo "Tally Ho". Nad Laosem přišli Američané asi o osm strojů. Nad deltou létaly v rámci operací "Firefly" a "Game Warden". Podílely se také na operaci "Market Time", sledování lodního provozu podél jihovietnamského pobřeží.

Jednotky létající s OV-1:

  Jednotka Datum Letiště
  23. SWAD (Special Warfare Aviation Detachment) 7.9.1962 - 26.12.1964 Nha Trang
  4.ASTA Det. (Aerial Surveillance Target Acquisition Detachment) XII.1964 - Vung Tau
1.Cav. ASTA platoon,11.AC podzim 1965 - XI.1969 An Khe
1.Inf. Div. ASTA platoon, Company B, 1.Avn.Bn. podzim 1965 - XI.1969 Phu Loi
  20.ASTA Det. (Aerial Surveillance Target Acquisition Detachment) podzim 1965 - 1.6.1966 Nha Trang
  73.Aviation Company (Aerial Surveillance) 31.5.1963 - 29.4.1972 Vung Tau
  131.Aviation Company (Aerial Surveillance) 1.6.1966 - 1.7.1971 Phu Bai
  131.Military Intelligence Company 1.6.1971 - 22.11.1972 Phu Bai
  225.Aviation Company (Aerial Surveillance) 3.5.1967 - 26.12.1971 Phu Hiep
  244.Aviation Company (Aerial Surveillance) 29.7.1967 - 26.11.1970 Can Tho
  245.Aviation Company (Aerial Surveillance) 8.10.1967 - 1.10.1970 Da Nang