NAM 64-75
http://nam-valka.cz/forum/

UH-1 HUEY
http://nam-valka.cz/forum/viewtopic.php?f=3&t=146
Stránka 2 z 2

Autor:  Sandric [ 23 dub 2009, 13:14 ]
Předmět příspěvku:  Re: UH-1 HUEY

Greedy píše:
No kámoš si pár let zpět vrtulník kupoval. Žádná super mašina to nebyla i tak ho to se všim vyšlo na 14 míčů...


na 99% Robinsona 44 ne? to by na tuhle cenu tak sedělo... jenže UHčko je trochu jiná dívčí než robinson.. robinsona má u nás kde kdo...

Autor:  Greedy [ 26 dub 2009, 13:28 ]
Předmět příspěvku:  Re: UH-1 HUEY

Sandra: Jo je možný že to bylo tohle prdítko, velikostně i tvarově by to odpovídalo. Nikdy mě to moc nezajímalo, takže si nejsem jistej... Právě že se tim chtěl říct, že taková pitomá "sekačka na trávu" jako Robinson stojí tolik, tak UH bude ještě jinačí šálek kávy.

Autor:  Sandric [ 13 led 2010, 11:37 ]
Předmět příspěvku:  Re: UH-1 HUEY

Tak pro ty koho to zajímá (dle mého trochu nerálná představa nákupu UHčka či jiného ročníkového stroje), tak jsem ted od kámoše z práce, který do historických letadel dělá zjistil nějaké info o nákupu a přihlášení takového to stroje... vzhledem k tomu, že u nás jsou zákony co se tohodle týče hodně přísné až přehnané, tak dle infa co jsem pro zatím zjistil, tak díky EU je možnost takovýto stroj (vojesnké letadlo, vojenský vrtulník - u nás prý celkem nereálná zálažitost přihlášení vojenského stroje při zachování palubní desky a všech military historických náležitostí pokud nemáte hodně vysoko kontakty a dostatek peněz do obálek) přihlásit např. ve Francii, kde zákony jsou hodně benevolentní a vychází vstříc sběratelům a uživatelům historických vojenských letadel/vrtulníků při zachování všech his. věcí na mašině, akorát je potřeba zabudovat novou certifikovanou radiostanici, let. odpovídače a moderní výškoměr, jinak vše může zůstat jak je v originále ba dokonce takovýto stroj je přihlášen jako vojenský veterán, dále je nutný jediný zásah a to, nechat nastříkat na trup (na orígo. kamufláž) velké bílé číslo mašiny, jiank tot vše. Co se týče provozu vrtulníku registrovaného ve Francii, tak to znamená, že s tímto strojem můžete lítat a provozovat ho kdekoliv (pokud vy nebo váš pilot má mezinárodní průkaz pilota vrtulníku "H") aniž by vrtulník, krom přihlašovací prohlídky ve Francii viděl ještě někdy Francouzskou půdu, akorát veškeré poplaty se nadále paltí ve FR a vztahují se na něj francouzské zákony co se týče tech. zabezpečení a provozu, mimo jiné mechanik nemusí mít typové zkoušky na typ mašiny, stačí průkaz let. mechanika atd....ovšem během letu samozřejmě podléhá zákonům a nařízení země, kde je užíván...mimo jiné při dlouhodobějším užívání mimo FR v našem případě v ČR, je nutné zajistit inspekci z úřadu civilního letectví, kdy v praxi to probíhá tak, že se proletíte s inspektorem, který pouze skoukne, zda-li je vrtulník vhodný pro letový provoz na území ČR, prý jde jen o formalitu (emise,hluk atd) a dám vám potřebné razítko a dále už můžete lítat jak chcete...budu mít k dizpozici i potřebené zákony o užívání takovýhlech strojů,tak pokud by to někoho opravdu zajímalo mohu poskytnout...

Autor:  Sandric [ 13 led 2010, 11:48 ]
Předmět příspěvku:  Re: UH-1 HUEY

ještě co se týče k pilotovi pro užívání a pilotování takovéhle stroje (to i s cestujícími) stačí "pouze" mezinárodní pilotní průkaz H (čím vyvracím to co psal Charles - toto není uplně průkaz obchodního pilota), skterým můžete lítat v noci a i za snížené viditelnosti atd..prostě pořád...ale jeho pořizovací cena je cca 400 000 Kč....

a další věc... při nákupu např. UH-1 z vrakoviště nebo jen ojetinu ze zahraničí, tak z vlastních zkušeností kamaráda doporučuje nákup tak dalších "dvou strojů" na náhradní díly a tak 2-3 náhradních motorů.... :lol:

Autor:  charlie_LRRP [ 12 bře 2010, 20:02 ]
Předmět příspěvku:  Re: UH-1 HUEY

Sandric píše:
ještě co se týče k pilotovi pro užívání a pilotování takovéhle stroje (to i s cestujícími) stačí "pouze" mezinárodní pilotní průkaz H (čím vyvracím to co psal Charles - toto není uplně průkaz obchodního pilota), skterým můžete lítat v noci a i za snížené viditelnosti atd..prostě pořád...ale jeho pořizovací cena je cca 400 000 Kč....

a další věc... při nákupu např. UH-1 z vrakoviště nebo jen ojetinu ze zahraničí, tak z vlastních zkušeností kamaráda doporučuje nákup tak dalších "dvou strojů" na náhradní díly a tak 2-3 náhradních motorů.... :lol:


Sandric, to si delas srandu, ne :) tenhle bordel se mozna praktikuje v armade, ale v civilu to funguje jinak... jasne ze staci mezinarodni prukaz, je jedno jestli H nebo jakykoliv jiny.. akorat k tomu abys ho ziskal, potrebujes mezinarodni jazykovou dolozku a prukaz OBCHODNIHO pilota. A odkdy muzes na mezinarodni prukaz litat v noci a za snizeny viditelnosti, to te k tomu prece vubec neopravnuje. Na oboje musis mit platnou dolozku a kvalifikaci a i tak existuje v civilnim letectvi nejake minimum, pod ktere nemuzes v zadnym pripade jit. A to uz vubec nemluvim o takovych vecech jako licence k obchodní letecké dopravě, osvědčení leteckého dopravce, prepravni prava, prukaz zpusobilosti leteckého personálu.. to je beh na velice dlouhou trat a zapomen na to ze to bude stat 400 000.. to bys byl z levnyho kraje, tolik te bude stat vycvik na nejakou zakladni uroven, aby ses nezabil pri prvnich problemech s pocasim.. a ver tomu, ze po 50 nalitanejch hodinach / tolik asi tak za tech 400k na helikopterach budes mit /se toho drzis jako prase kosti, a k takovymu cloveku ja bych si do letadla nebo helikoptery nesedl ani nahodou. :D :D

Autor:  Sandric [ 14 bře 2010, 20:33 ]
Předmět příspěvku:  Re: UH-1 HUEY

nehádám se s tebou...toto info mám od člověka, který se kolem lítání točí docela dost dlouho a sám je vlastníkem "řidičáku"...

Autor:  charlie_LRRP [ 15 bře 2010, 07:15 ]
Předmět příspěvku:  Re: UH-1 HUEY

Taky se s tebou nehadam, jen uvadim veci na pravou miru, protoze vlastnim pilotani prukaz uz 30 let a neco o tom vim.. Pokud by jsi chtel vozit v tom UHcku lidi, tak je to takhle dlouha cesta, malinko odlisny to je kdybys chtel litat sam, to by bylo jednodussi, ale jaksi by to bylo k nicemu udelat vysadek v nepratelskym poli v jednom cloveku :). Ale obecne, sam nemuzes svezt nikoho krome clenu posadky / mechanik, 2 pilot, technik, letecky inspektor, navigator apod / pokud vezes kohokoliv jinyho je to pasazer a na toho je minimalni kvalifikace obchodni pilot.

Stránka 2 z 2 Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/